Monday 25 May 2015

'Initiate, Develop, Perform - Performances featuring 3 Young Artists.'



TAJUK : INITIATE, DEVELOP, PERFORM.
LOKASI : SINKEH, 105 LEBUH MELAYU, GEORGETOWN, P. PINANG.
MASA : 30 MEI 2015, 8.00 P.M
TIKET : RM 10.00


'Initiate, Develop, Perform' adalah satu projek inkubator di bawah Reka ArtSpace sdn bhd. yang menyokong, menaja, memantau, serta memberi khidmat nasihat ke atas karyawan muda seni persembahan dalam proses mewujudkan suatu persembahan bermula dari proses R & D  sehinggalah terbentuknya sebuah persembahan lengkap tersedia untuk dipentaskan. Projek ini bertujuan untuk menggalak lebih ramai aktivis muda teater dan seni persembahan mengekspresi karya mereka.

Pada kali ini, projek ini menampilkan tiga orang artis muda iaitu Goo Zhuan Xuan, Hilyati Ramli, dan juga Noor Rizuwan. Ketiga-tiga mereka menampilkan karya yang berbeza.

Goo tampil dengan persembahan 'Teater Objek' bertajuk 'The Wanderer' yang mengupas isu berkenaan gelandangan dan kutu rayau. Hilyati pula mempersembah 'Teater Fizikal' bertajuk 'Bersatulah Pelacur-pelacur Kota Jakarta' yang diilhamkan daripada sajak W.S Rendra. Noor Rizuwan pula akan tampil dengan 'Devise Drama ' bertajuk 'Siapa Salbiah?' Persembahan ini mengambil ilham daripada kisah 'urban legend' di Pulau Pinang iaitu kisah 'Hantu Bukit Salbiah'.

Tempat duduk adalah terhad kepada 40 orang penonton sahaja. Tempahan dan pertanyaan boleh diaju ke sheaufung@sinkeh.com.





No comments:

Post a Comment